Tehtäväsi on toteuttaa luokka, jonka avulla pystyy lisäämään kaaren suuntaamattomaan verkkoon sekä selvittämään, kuinka pitkä on pisin sellainen polku, jossa jokaisen solmun tunnus on suurempi kuin edellisen solmun tunnus.
Voit olettaa, että solmuja on enintään 50 ja luokan metodeita kutsutaan enintään 100 kertaa.
Python
Toteuta tiedostoon longpath.py
luokka LongPath
, jossa on seuraavat metodit:
- konstruktori, jolle annetaan solmujen määrä
add_edge
lisää kaaren kahden solmun välillecalculate
antaa pisimmän polun pituuden
class LongPath: def __init__(self,n): # TODO def add_edge(self,a,b): # TODO def calculate(self): # TODO if __name__ == "__main__": l = LongPath(4) l.add_edge(1,2) l.add_edge(1,3) l.add_edge(2,4) l.add_edge(3,4) print(l.calculate()) # 2 l.add_edge(3,2) print(l.calculate()) # 3
Java
Toteuta tiedostoon LongPath.java
luokka LongPath
, jossa on seuraavat metodit:
- konstruktori, jolle annetaan solmujen määrä
addEdge
lisää kaaren kahden solmun välillecalculate
antaa pisimmän polun pituuden
public class LongPath { public LongPath(int n) { // TODO } public void addEdge(int a, int b) { // TODO } public int calculate() { // TODO } public static void main(String[] args) { LongPath l = new LongPath(4); l.addEdge(1,2); l.addEdge(1,3); l.addEdge(2,4); l.addEdge(3,4); System.out.println(l.calculate()); // 2 l.addEdge(3,2); System.out.println(l.calculate()); // 3 } }