Pelissä on planeettaa, jotka on numeroitu . Pelaaja aloittaa planeetalta ja voittaa pelin, kun pääsee planeetalle .
Planeettojen välillä voi liikkua teleporteilla. Jokainen teleportti voidaan kuvata parilla , missä : teleportti vie planeetalta planeetalle .
Olet päässyt pelin läpi itse, mutta haluat estää, että kukaan voi enää voittaa peliä. Montako teleporttia sinun tulee poistaa vähintään pelistä?
Voit olettaa, että on enintään ja luokan metodeita kutsutaan enintään kertaa.
Python
Toteuta tiedostoon planets.py
luokka Planets
, jossa on seuraavat metodit:
- konstruktori, jolle annetaan määrä
add_teleport
lisää teleportin planeetalta planeetallecalculate
ilmoittaa pienimmän poistettavien teleporttien määrän
class Planets: def __init__(self,n): # TODO def add_teleport(self,a,b): # TODO def calculate(self): # TODO if __name__ == "__main__": p = Planets(5) print(p.calculate()) # 0 p.add_teleport(1,2) p.add_teleport(2,5) print(p.calculate()) # 1 p.add_teleport(1,5) print(p.calculate()) # 2
Java
Toteuta tiedostoon Planets.java
luokka Planets
, jossa on seuraavat metodit:
- konstruktori, jolle annetaan määrä
addTeleport
lisää teleportin planeetalta planeetallecalculate
ilmoittaa pienimmän poistettavan teleporttien määrän
public class Planets { public Planets(int n) { // TODO } public void addTeleport(int a, int b) { // TODO } public int calculate() { // TODO } public static void main(String[] args) { Planets p = new Planets(5); System.out.println(p.calculate()); // 0 p.addTeleport(1,2); p.addTeleport(2,5); System.out.println(p.calculate()); // 1 p.addTeleport(1,5); System.out.println(p.calculate()); // 2 } }