- Time limit: 1.00 s
- Memory limit: 128 MB
Shakkilaudan ruudut ovat menneet sekaisin! Mustia ja valkeita ruutuja on kumpiakin edelleen 32, mutta niiden järjestys on väärä.
Tehtäväsi on korjata tilanne. Joka siirrolla voit valita shakkilaudasta yhden 2 \times 2 -neliön ja kiertää siinä olevia ruutuja askeleen myötäpäivään.
Syöte
Syöte sisältää 8 riviä, joista jokaisella on 8 merkkiä. Tämä kuvaa shakkilaudan ruutujen järjestyksen. Jokainen merkki on M
(musta) tai V
(valkea).
Tuloste
Ohjelmasi tulee tulostaa ensin kokonaisluku n: siirtojen määrä. Tämän jälkeen ohjelmasi tulee tulostaa n riviä, joista jokainen kuvaa yhden siirron. Joka rivillä on kaksi kokonaislukua x ja y: kierrettävän neliön vasemman yläkulman koordinaatit (välillä 1 \ldots 7). Koordinaatit kasvavat vasemmalta oikealle ja ylhäältä alas.
Voit tulostaa minkä tahansa ratkaisun, kunhan n \le z, missä z vaihtelee osatehtävissä. Tuloksena olevan shakkilaudan vasemman yläkulman ruutu voi olla musta tai valkea.
Esimerkki
Syöte:
MVMVMVMV VVMMVMVM VMMVMVMV MVVMVMVM MVMVMVMV VMVMVMVM MVMVMVMV VMVMVMVM
Tuloste:
2 2 2 1 3
Osatehtävä 1 (28 pistettä)
- z=10^5
Osatehtävä 2 (21 pistettä)
- z=25000
Osatehtävä 3 (24 pistettä)
- z=5000
Osatehtävä 4 (27 pistettä)
- z=250